cztery sposoby na nadmiar wody w organizmie

4 SPOSOBY, DZIĘKI KTÓRYM ŁATWO POZBĘDZIESZ SIĘ NADMIARU WODY Z ORGANIZMU!

Woda to źródło życia. Jest konieczna do rozwoju i właściwego funkcjonowania. Bierze udział w zachodzących reakcjach chemicznych i metabolicznych. Woda w organizmie spełnia istotne zadania, ale jej nadmiarze w tkankach może doprowadzić do zwiększenia wagi i innych niepożądanych skutków. Jak pozbyć się wody z organizmu w takiej sytuacji?

Dlaczego dochodzi do zatrzymania wody w tkankach?

Istnieje wiele przyczyn takiego nagromadzenia wody, m.in.:
Zaburzona równowaga między sodem a potasem – nadmiar sodu i niedobór potasu.
Kobiecy cykl, antykoncepcja hormonalna – w drugiej fazie cyklu wzrasta poziom estrogenów względem progesteronu. Wynikiem tego procesu może być właśnie zatrzymanie wody w organizmie. Przy antykoncepcji hormonalnej, kiedy poziom estrogenu jest ciągle wysoki może dojść do permanentnego stanu zbytniego nagromadzenia wody.
Wysokie temperatury – upały powodują rozszerzenie żył, a to z kolei do przenikania wody do tkanek.
Choroby – przewlekła niewydolność żylna, choroby nerek czy niedoczynność tarczycy mogą być także przyczyną magazynowania wody w tkankach.
Jak objawia się zatrzymanie wody w organizmie?
Zbytne nagromadzenie wody w organizmie najczęściej wiązany jest z gwałtownym i trudno wytłumaczalnym w inny sposób przyrostem wagi. Ale to nie wszystko. Pojawiają się obrzęki, najczęściej rąk i nóg (buty, które wczoraj były idealnie dopasowane, nagle stają się za ciasne), ale opuchnięte mogą być również np. powieki.
To jednak nie wszystkie oznaki tego, że zatrzymywanie wody w organizmie może być dużym kłopotem. Innymi mogą być: uczucie ciężkości nóg, zmęczenie, kłopoty z koncentracją, rozdrażnienie czy ból głowy.
Co zrobić, żeby usunąć nadmiar wody w organizmie?
Jeśli zastanawiasz się jak pozbyć się wody z organizmu, oto kilka sprawdzonych porad.

Zmień dietę – unikaj soli

Ogranicz spożycie soli i produktów, które ją zawierają: słonych przekąsek, konserw, gotowych dań, fastfoodów. Zacznij sprawdzać co kupujesz – czytaj etykietki, a kiedy znajdziesz w składzie glutaminian sodu to odstaw taki produkt na półkę. Spozywaj więcej warzyw i owoców, szczególnie tych bogatych w potas: bananów, ziemniaków, selera, kiwi czy pomidorów. Jedz także owoce bogate w wodę, np. arbuzy.

Pij więcej wody

Woda w organizmie powinna być wciąż uzupełniana. Najlepiej przyjmować ok. 2 litry wody na dzień, niewielkimi porcjami, w trakcie całego dnia. Najlepiej nada się do tego woda mineralna o niskiej zawartości sodu. Możesz również spróbować herbatek ziołowych, np. z mniszkiem czy pokrzywą.

Bądź aktywna

Ruch to zdrowie również wtedy, gdy dolega Ci zatrzymywanie wody w organizmie. Ruch wspiera krążenie i przepływ limfy. Ponadto razem z potem zostaje wydalona nadmierna ilość wody. Jeśli nie chcesz od razu zapisywać się na fitness, to świetnym rozwiązaniem będzie np. codzienny, minimum półgodzinny, szybki spacer. Jeżeli pracujesz w biurze to nie zapominaj od czasu do czasu rozprostować nóg i przejść się, np. podczas rozmowy przez telefon.

Skorzystaj z suplementacji

nadmiar wody w organizmieNa rynku znajdziesz produkty, które pomogą Ci pozbyć się nadmiernej ilości wody. Powinny zawierać one w swoim składzie np. yerba mate, pokrzywę czy mniszek, które uczestniczą w procesach wydalania wody z organizmu czy korzeń pietruszki, który wpływa na właściwą pracę nerek. Pokrzywa, mniszek czy pietruszka dodatkowo wspomogą zdrowie układu moczowego. Te wszystkie składniki znajdziesz np. w suplemencie diety Hydrodren.
Mamy nadzieję, że te porady sprawią, że gromadzenie wody w organizmie już więcej nie będzie dla Ciebie problemem!

Leave a Reply