Biotyna na włosy

Co potrzebne jest włosom, aby lśnić pięknem?

Schludne włosy to jeden z najważniejszych składnik wizerunku. Nie chodzi o to, by były długie, ale ponad wszystko zdrowe, gładkie, błyszczące, jednym słowem: piękne. Włosy długie, ale zdewastowane, wyraźnie osłabione, o rozdwojonych końcówkach, nie robią na nikim szału. Aby tego uniknąć, zratunkiem przychodzą witaminy na włosy.

Kosmetyki to nie wszystko

Nikt już raczej nie ufa reklamom środków myjących i odżywek, obiecujące nagłą regenerację kompozycji włosa, i oddanie fryzurze pięknego wyglądu jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Od długiego czasu wiadomo, że aby zagwarantować swoim włosom wyjątkowy wygląd, należy dbać o nie nie tylko z zewnątrz, ale i od środka. Prawidłowa pielęgnacja włosów to jedynie część sukcesu. Aby prawidłowo rosnąć i zachowywać wytrwałość na wpływ niekorzystnych czynników zewnętrznych, włosy wymagają witamin, spośród których główną jest biotyna na włosy.

Dostarczane organizmowi, wraz z pokarmem witaminy na włosy, zapewnią, że będą one grube, zdrowe i mocne. Prawidłowa, bogata w witaminy, takie jak między innymi biotyna, dieta zapewni włosom błyskawiczny wzrost i sprawi, że ich fizjologiczny skład biochemiczny będzie prawidłowy.

Witaminy na włosy porównanie

Aby zdrowo rosnąć, włosy pragną dużej liczby różnych witamin i mikroelementów. Należą do nich witaminy A, E, F, C, H – czyli biotyna, oraz inne witaminy z grupy B. Jeśli chodzi o mikroelementy, najbardziej istotne dla włosów są cynk, żelazo i miedź. Substancje te odpowiadają za utrzymanie w korzystnej kondycji najważniejszych cech włosów. Jak działają poszczególne witaminy na włosy?

Witamina A, zwana retinolem, jest odpowiedzialna za prawidłowy przebieg metabolizmu komórek rogowego nabłonka skóry, w tym zrogowaciałych komórek macierzy włosa. Retinol zatem gra jedną z ważniejszych ról we wzmacnianiu włosów.

Witaminy z grupy B są kluczowe w przebiegu procesów wzrostu włosów. Gwarantują też włosom ochronę przed chorobami i szkodliwym wpływem czynników zewnętrznych.

Szczególną witaminą z grupy B jest biotyna (witamina H, witamina B7). Biotyna na biotyna-na-wlosy-krzemwłosy ma oddziaływanie szczególnie ważne. Jako związek posiadający, biotyna wchodzi w skład keratyny, czyli najważniejszego budulca włosów.

Witamina E ma wpływ na połysk i gładkość włosów, pomaga je też chronić przeciwko działaniu wolnych rodników.

– Aby w organizmie w sposób korzystny przebiegała synteza kolagenu, również mającego duże znaczenie dla wyglądu i kondycji włosów, konieczna jest witamina C.

Witamina F, jako zespół nienasyconych kwasów tłuszczowych, niezbędna jest we wszelkich komórkach ludzkiego ciała, w tym także w tych włosowych. Wykazuje działanie ochronne i stymulujące.
W jakich produktach spożywczych można szukać witamin na włosy?

Ze względu na to, że dla prawidłowego wzrostu włosy wymagają wielu różnych witamin, ich źródeł szukać powinno się też w różnych produktach spożywczych.

W witaminę A bogate są takie elementy diety jak: jaja, wątróbka, nabiał, marchew, pomidory. Bardzo dużo witamin z grupy B znajduje się w ziarnach słonecznika, brokułach, jak również w mięsie drobiowym. Witaminę E znaleźć można na przykład w migdałach, oleju sojowym a także w zbożach. Bogate w witaminę C są naturalnie cytrusy, cebula czy owoce kiwi. Witamina H to składnik orzechów włoskich i ziemnych, soji, występuje także w wątróbce, szpinaku, marchwi. Za doręczenie włosom wszelkich potrzebnych witamin odpowiada więc zróżnicowana dieta. Nie sposób jest zbadać, czy wraz z pokarmem dostarczamy włosom wszystko to, czego potrzebują. Dlatego, jeśli włosy wykazują objawy osłabienia, można sięgnąć po któryś ze specyfików witaminowych na włosy, możliwych do zdobycia na rynku. Takie zróżnicowane, zawierające wszelkie potrzebne witaminy na włosy, jak również mikroelementy, preparaty, są nie tylko w formie tabletek, ale też na przykład jako misie na zdrowe włosy. Dbanie o doręczenie włosom tego, czego pragną, z pewnością zaprocentuje ich wyjątkowym wyglądem.

Leave a Reply